Art. 1. ORGANIZAREA CONCURSULUI
VINARIUM International Wine Contest 2025 este organizat de către ASER Consulting & Management.
VINARIUM 2025 se desfăşoară sub patronajul OIV (Organizaţia Internaţională a Viei si Vinului) şi VINOFED (Federaţia Internaţională a Marilor Concursuri de Vinuri).
Începând cu 2020, FIJEV (Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Vin) a devenit Partener.
Concursul este organizat în conformitate cu Normele concursurilor internaţionale de vinuri elaborate de Organizaţia Internaţională a Viei si Vinului; aprecierea probelor va fi făcută de un juriu internaţional ai cărui membri sunt recunoscuţi prin experienţa şi profesionalismul lor.
Concursul se va desfăşura în perioada 22 – 25 mai 2025.
Data limită pentru înscrierea probelor este 27 Aprilie 2025.
Data limită pentru pentru primirea și recepția probelor este 03 Mai 2025.
Depăşirea datei de înscriere a probelor sau a datei de primire a probelor atrage dupa sine imposibilitatea participării in Concurs.
Art. 2. ACCEPTAREA PROBELOR ÎN CONCURS
VINARIUM International Wine Contest 2025 este deschis tuturor categoriilor şi tipurilor de vin, aşa cum sunt definite în „Codul internaţional al practicilor oenologice”, care au fost produse în conformitate cu legislaţia ţării de origine. Sunt admise în Concurs şi alte vinuri speciale sau produse pe bază de struguri, must sau vin, precum şi distilate de origine viti-vinicolă.
Vinurile şi celelalte produse de origine viti-vinicolă prezentate spre jurizare vor fi grupate pe categorii, conform regulamentului OIV şi sunt prezentate in ANEXA I.
Fiecare probă de vin sau produs de origine viti-vinicolă trimisă la Concurs trebuie să fie formată din:
- 4 sticle de 0,75 litri(în anumite cazuri se acceptă şi butelii de 0,5 litri sau 1 litru) sau
- 3 sticle de 1,5 sau 2 litri.
Vinurile şi celelalte produse de origine viti-vinicolă prezentate spre jurizare trebuie să fie destinate vânzării şi trebuie să provină dintr-un lot omogen de minim 1.000 de litri. În cazuri excepţionale, proba aparţinând unui lot redus, de cel puţin 100 de litri, poate fi admisă în urma unei justificari de producţie scăzută.
Toate eşantioanele trebuiesc prezentate cu etichete şi prezentare comercială, etichetarea fiind în concordanţă cu legislaţia aplicată în ţara de origine. Dacă produsul a fost ambalat în mod special pentru concurs, eşantionul va fi însoţit de documente explicative care să justifice situaţia.
Excepţiile, respectiv probele aparţinând loturilor mai mici de 1.000 de litri şi probele fără eticheta cu care se comercializează vor fi admise doar cu acordul organizatorului.
Art. 3. MODALITATEA DE ÎNSCRIERE
Înscrierea probelor se poate face on-line sau prin e-mail.
3.1. ÎNSCRIEREA ON-LINE:
Vă rugăm accesaţi sectiunea Inregistrare Online.
3.2. ÎNSCRIEREA PRIN E-MAIL:
- Fiecare participant va trimite organizatorilor, pe e-mail, la adresa daniela.paduraru@iwcb.ro, următoarele documente completate:
- Fisa de înregistrare a participantului
- Fişele de înscriere a vinurilor, fiecare fişă având ataşată eticheta faţă şi eticheta spate (contraeticheta)
- Buletinele de analiza ale vinurilor, conform ANEXA II a OIV.
- Organizatorul întocmeşte factura fiscală pe care o trimite pe e-mail participantului.
- Participantul trimite dovada plăţii taxei de înregistrare.
- Documentele de înscriere, în original, împreună cu eticheta şi contraeticheta trebuie introduse în una dintre cutiile în care se expediază probele. Pe cutia cu acte va fi trecută specificaţia «Conţine documente».
Atenţie! Fişa de înregistrare a participantului va fi completată o singură dată!
Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului, ANEXA I şi ANEXA II pot fi preluate de pe http://www.iwcb.ro/download-email-registration-forms/ sau solicitate la adresa daniela.paduraru@iwcb.ro.
Fişa de înregistrare a participantului conţine următoarele informaţii:
- identitatea şi calitatea firmei participante
- numele şi semnătura persoanei autorizate să reprezinte compania şi acordul de participare
- lista tuturor vinurilor trimise în Concurs
Fişa de înscriere a produsului se completează pentru fiecare vin sau produs de origine vitivinicola şi conţine următoarele informaţii:
- denumirea exacta a produsului în conformitate cu legislaţia ţării de origine
- anul de recolta (unde este cazul)
- ţara, regiunea, apelaţiunea
- soiul sau soiurile (cu indicarea procentajelor care se regăsesc în vin)
- categoria de încadrare a produsului conform ANEXA I
- culoarea
- felul vinului după cantitatea de zahăr rezidual
- concentraţia de alcool
- zahărul rezidual
- maturarea vinului în contact cu lemnul (unde este cazul)
- presiunea în sticlă (doar pentru vinurile efervescente)
- volumul de vin disponibil care corespunde probei trimise în concurs
- preţul ex-cellar (preţul de listă fără TVA)
- canalele de vânzare
Art. 4. TAXA DE INREGISTRARE
Taxa de înregistrare este următoarea :
- 1-5 probe 90 euro / probă
- peste 5 probe 80 euro / probă
*Pentru companiile din România se va adăuga 19%TVA. Pentru celelalte ţări nu se va aplica taxa TVA dacă numărul de înscriere ca plătitor de TVA este specificat pe Fişa de înscriere a participantului.
Taxa de înregistrare nu include costul privind transportul şi taxa vamală.
Plata va fi făcută on-line cu Visa / Mastercard sau American Express sau prin virament bancar către organizator:
Beneficiar: A.S.E.R. CONSULTING & MANAGEMENT S.R.L. Adresa: Str. Lacului nr. 12 A, Ciorogârla, jud. Ilfov, România Banca: TRANSILVANIA, Sucursala Lipscani Cont în lei: RO13BTRL04101202C79399XX Cont în euro: RO85BTRL04104202C79399XX Cod SWIFT: BTRL RO22XX |
Art. 5. EXPEDIEREA PROBELOR PENTRU CONCURS
Transmiterea probelor se poate face personal sau prin curier, la următoarele adrese:
Pentru ţările nonUE:
Oficiului National al Viei si Produselor Viti-Vinicole (ONVPV)
Şoseaua Iancului nr. 49
Bucureşti, Sector 2, ROMÂNIA
Cod Postal: 021719
Persoana de contact: Raluca ION
Telefon: +4021 250 50 97
Mobil: +40752 100 990
Program de primire a probelor: Luni-Vineri: 8,00 – 16,00
Pentru ţările UE (în afară de România):
ASER Consulting & Management SRL
Str. Lacului 12A
Ciorogârla, Ilfov, ROMÂNIA
Cod poștal 077055
Persoana de contact: Daniela PĂDURARU
Mobil: +40744 507 060
Program de primire a probelor: Luni-Vineri : 10,00 – 16,00
Pentru România
ASER Consulting & Management SRL
Strada Adunaţi 14, Corp C4, Dârvari, Comuna Ciorogarla, ILFOV
Cod poștal: 077056
Persoana de contact: Daniela PĂDURARU
Mobil: +40744 507 060
Program de primire a probelor: Luni-Vineri : 10,00 – 16,00
Actele de expediţie vor avea indicat numele expeditorului şi specificaţia:
„MOSTRE PENTRU CONCURS, FARA VALOARE COMERCIALA. DDP Delivery Condition”
Recepţia probelor se va face împreună cu Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului.
Data limită pentru înscrierea probelor este 27 Aprilie 2025.
Data limită pentru pentru primirea și recepția probelor este 03 Mai 2025.
Depăşirea datei de înscriere a probelor sau a datei de primire a probelor atrage după sine imposibilitatea participării în Concurs.
Probele primite care nu îndeplinesc criteriile de înscriere, conform art. 3, art. 4 şi art. 5 nu vor intra în jurizare, nu vor putea fi returnate şi vor rămâne în posesia Organizatorilor. Vinurile acceptate în Concurs rămân, deasemenea, în posesia Organizatorilor.
Art. 6. SORTAREA ŞI CLASIFICAREA PROBELOR DE CONCURS
Verificarea şi înregistrarea probelor se face de către Organizator pe baza Fişei de înregistrare a participantului, Fişelor de înscriere a probelor şi a Buletinelor de analiză. Organizatorul garantează depozitarea probelor în condiţii de temperatură care să le asigure o bună conservare.
Pe baza Fişelor de înscriere a produselor şi a Buletinelor de analiză, probele se repartizează pe categorii conform Anexei I şi se stabileşte ordinea de prezentare a acestora în concurs.
Categoriile de băuturi prezentate în concurs sunt următoarele:
- vinuri albe din soiuri nearomate
- vinuri roze din soiuri nearomate
- vinuri roşii din soiuri nearomate
- vinuri din soiuri aromate
- vinuri efervescente
- vinuri licoroase, mistele
- alte vinuri speciale şi alte băuturi pe bază de struguri, must sau vin
- distilate de origine viti-vinicolă
Art. 7. JURIUL
Fiecare juriu de degustare poate fi format din 7 (șapte) membri, din care minim 4 (patru) vor reprezenta alte ţări, iar ceilalţi 3 (trei) vor reprezenta ţara organizatoare sau din 5(cinci) membri, din care minim 3 (trei) vor reprezenta alte țări, iar ceilalți 2 (doi) vor reprezenta țara organizatoare. Fiecare juriu activează sub autoritatea unui preşedinte care aparţine, în principiu, ţării organizatoare.
Membrii juriului trebuie să păstreze liniştea şi să nu facă gesturi sau mimici explicite a impresiilor personale din timpul degustării.
Fiecare comisie va degusta un număr de maximum 50 probe/zi.
Dupa notarea vinului, fiecare membru al juriului îşi semnează fişa de evaluare.
Juriul activează sub autoritatea unui Prezidiu format din 3 (trei) membri:
- un Preşedinte
- un Oenolog Consilier
- un Jurist.
Prezidiul organizează repartizarea probelor pe jurii. De asemenea, are rolul de a supraveghea toate operaţiunile de pregătire a probelor, de jurizare a acestora şi de comunicare a rezultatelor, asigurând, în special, anonimatul absolut al probelor până la terminarea degustării.
Prezidiul poate decide o a doua degustare a unei probe în cazul în care:
- este cerută de preşedintele juriului;
- este cerută de majoritatea degustătorilor din juriu;
- apar diferenţe mari de notare între membrii juriului.
Membrii prezidiului nu iau parte la evaluari.
OIV deleagă un expert observator pentru întreaga perioadă a Concursului. Acest expert poate lua parte la lucrările diferitelor jurii, dupa cum consideră de cuviinţă.
Sala în care se face jurizarea probelor trebuie sa fie izolată, luminată şi bine aerisită. Este interzisă formal intrarea oricărei persoane care nu este implicată direct în organizarea degustării. De asemenea, în sală sunt interzise fumatul şi utilizarea telefoanelor mobile.
Art. 8. PREMII
Secretariatul concursului traduce în cifre aprecierea calitativă înscrisă pe fişa de degustare. Nota finală se calculează după Metoda Mediei Aritmetice cu eliminarea extremelor.
Distincţiile se acordă pentru următoarele punctaje:
- peste 93 puncte Marea Medalie de Aur
- între 89 si 92,99 puncte Medalie de Aur
- între 85 si 88,99 puncte Medalie de Argint
Numărul total de distincţii (medalii) nu poate depăsi 30% din numărul total de probe intrate în competiţie, conform regulamentului OIV.
Pentru categoriile de băuturi distilate de origine vitivinicolă, alte vinuri speciale şi alte băuturi pe bază de struguri, must sau vin, limitarea distincţiilor la maxim 30% se poate calcula separat de celelalte vinuri. Acelaşi lucru se va aplica şi vinurilor considerate de vinotecă, respectiv acelora cu an de recoltă mai mic de 2017 inclusiv.
Art. 9. TRANSMITEREA PREMIILOR
Anunţarea probelor premiate se va face în data de 30 mai 2025 pe site-ul oficial al concursului www.iwcb.ro.
Ca dovadă a câstigării premiilor, vor fi acordate diplome.
De asemenea, vor fi puse la dispoziţie de către organizatori, contra-cost, etichete autoadezive cu medalia obţinută pentru aplicarea pe sticle.
Organizatorii îşi rezervă dreptul de a menţiona în orice situaţie (presa scrisă, radio, tv, internet, cataloage de prezentare) rezultatele VINARIUM, numele şi datele privind identitatea participanţilor.
Art. 10. DISPOZIŢII LEGALE ŞI CONTRACTUALE
Câstigătorii care doresc să reproducă sigla sau trofeul/medalia Concursului pe etichetă sau în orice alt loc, trebuie să solicite expres folosirea acestui drept, încheindu-se în acest sens un contract cu firma organizatoare, ASER Consulting & Management SRL.
Falsificarea siglei, reproducerea şi utilizarea acesteia fără acordul prealabil al Organizatorului este strict interzisă şi se pedepseste conform legilor române.
Declaraţia mincinoasă privind volumul minim de vin disponibil corespunzator probelor înscrise în Concurs, precizate la art. 3, se pedepseşte conform legislaţiei, la sesizarea Organizatorului.
Eventualele modificări organizatorice vor fi afişate pe site sau comunicate prin poşta electronică.
Organizatorul îşi rezervă dreptul de a cere analize de laborator suplimentare pentru probele înscrise în Concurs sau pentru probele care se vor regăsi la vânzare purtând însemnul VINARIUM.
Participantul este direct răspunzător pentru toate informaţiile şi datele cuprinse în Fişa de înregistrare a participantului şi Fişa de înscriere a produsului.
Toate plângerile sau reclamaţiile în ceea ce priveşte modul de desfăşurare, executare, premiere sau organizare se vor adresa Organizatorului, în vederea soluţionării pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru nu este posibil, soluţionarea acestora va ramâne de competenţa instanţelor judecătoreşti din Judeţul Ilfov, România.